Externe inhuur

Het NIPV heeft soms behoefte aan tijdelijke externe medewerkers omdat we bijvoorbeeld bepaalde kennis nodig hebben. Als medewerker van de Rijksoverheid is het mogelijk om met behoud van de huidige rechtspositie tijdelijk in een andere rol of in een andere omgeving te werken. Deze tijdelijke inzet wordt aangeduid als detachering, wat betekent dat jij als medewerker gedurende een afgesproken periode werkzaamheden verricht buiten de oorspronkelijke organisatie of functie. Na deze periode keert de medewerker terug naar de initiële organisatie of functie. Tijdens de detachering blijft de medewerker in dienst bij de uitlenende organisatie, waarbij de rechtspositie ongewijzigd blijft gedurende deze periode. Bekijk onze actuele collegiale detacheringsvacatures hier.

Externe inhuur en collegiale detachering

Wanneer Het NIPV behoefte aan tijdelijke externe medewerkers gebeurt dit op basis van inhuur of collegiale detachering.

Collegiale detachering

Als medewerker binnen de publieke sector (zoals Veiligheidsregio, politie, brandweer) is het mogelijk om met behoud van je huidige rechtspositie tijdelijk in een andere rol of in een andere omgeving te werken. Deze tijdelijke inzet wordt aangeduid als detachering. Dit betekent dat jij als medewerker gedurende een afgesproken periode werkzaamheden verricht buiten de oorspronkelijke organisatie en functie. Na deze periode keer je terug naar jouw eigen organisatie en functie. Tijdens de detachering blijf je als medewerker in dienst bij jouw werkgever, waarbij jouw rechtspositie ongewijzigd blijft gedurende deze periode.

Inhuur extern personeel

Wanneer het NIPV behoefte heeft aan tijdelijke medewerkers, bijvoorbeeld vanwege specifieke kennis of een tekort aan eigen capaciteit, worden deze opdrachten gepubliceerd via het platform Mercell. Daarnaast maken we gebruik van payrolling via onze contractpartner Randstad.

Bij het NIPV bieden we alle bedrijven en zelfstandigen de mogelijkheid om voor ons te werken. Hiermee waarborgen we een open en transparant inhuurproces. Zelfstandigen en bedrijven die personeel verhuren of detacheren, kunnen via het Dynamisch Aankoop Systeem (DAS) reageren op opdrachten voor tijdelijke externe inhuur.

Onze opdrachten bevinden zich in de volgende categorieën:

  • Administratief/Secretarieel
  • Automatisering en ICT
  • Beleid/bestuurs/directie advies
  • Communicatie, voorlichting en pr
  • Facilitaire dienstverlening
  • Financiële dienstverlening
  • HRM en salarisadministratie
  • Inhuur inkoopdienstverlening
  • Interim management
  • Kennisontwikkeling en onderwijs
  • Veiligheidsdomein

Hoe werkt het Dynamisch Aankoop Systeem (DAS)?

Via het platform Mercell kunt u zich gratis registeren en krijgt u een account waarmee u toegang krijgt tot de opdrachten van het NIPV Heeft u al een inlogaccount? Log dan direct in bij Mercell.

Daarna volgt u de volgende stappen:

  • Meld u aan voor het DAS tijdelijke inhuur van extern personeel (T50143).
  • U kunt hier aangeven voor welke categorieën u offerteaanvragen wilt ontvangen.
  • U dient het Uniform Europees Aanbestedingsdocument (denk aan ondertekenen) en Verklaring omtrent verzoek tot Toelating in te vullen en deze documenten samen met uw KvK uittreksel (niet ouder dan 6 maanden) up te loaden.
  • Vervolgens dient u akkoord te gaan met de voorwaarden die het NIPV stelt.
  • U ontvangt per e-mail een bevestiging van uw aanmelding.
  • U ontvangt in de toekomst automatisch een uitnodiging via e-mail, voor de categorieën die u bij uw inschrijving geselecteerd heeft, om een offerte uit te brengen.
  • Procedure inschrijven opdracht
  • Ontvangt u via e-mail een uitnodiging om een offerte uit te brengen? Dan vindt u op Mercell meer informatie over de offerteaanvraag, de gunningscriteria en de procedure.

Inschrijven:

  • U stuurt een offerte in via het DAS Externe inhuur.
  • Het NIPV beoordeelt uw offerte.
  • Voldoet uw offerte aan de gestelde eisen en is uw offerte één van de beste? Dan ontvangt u een uitnodiging voor een gesprek.
  • Iedereen die een kandidaat heeft aangeboden krijgt een bericht over gunning of afwijzing. Dit bericht komt zodra de reactietermijn is afgelopen en/of we alle gesprekken hebben gevoerd.

Meer informatie

Neem voor technische ondersteuning contact op met de servicedesk van Mercell via mail support-nl@mercell.com of telefonisch via +31 (0)85-001 4593.

De openingstijden zijn van 09.00 – 17.00 uur.