NIPV, jouw werkgever
Meer weten over onze vacatures of wil je een open sollicitatie naar ons sturen? Neem contact op met onze recruiters. Zij helpen je graag verder met jouw vragen.
Ben jij een zelfstandig werkende functioneel beheerder, met een hart voor de crisisbeheersing in Nederland? Iemand met goede communicatieve en netwerkvaardigheden, die graag werkt met mensen én met informatiesystemen? Een nieuwe collega die openstaat voor vernieuwingen, zowel in systemen en techniek als in processen en werkwijze? Ben je in je element in een dynamische omgeving, en denk je vanuit de behoefte van de klant? Voel jij je aangesproken? Lees dan snel verder!
Ben jij een zelfstandig werkende functioneel beheerder, met een hart voor de crisisbeheersing in Nederland? Iemand met goede communicatieve en netwerkvaardigheden, die graag werkt met mensen én met informatiesystemen? Een nieuwe collega die openstaat voor vernieuwingen, zowel in systemen en techniek als in processen en werkwijze? Ben je in je element in een dynamische omgeving, en denk je vanuit de behoefte van de klant? Voel jij je aangesproken? Lees dan snel verder!
Binnen de Afdeling Informatie en Dataservices adviseren we over, leveren en beheren we met een team van professionals een aantal landelijke informatievoorzieningen om de crisisbeheersing en brandweerzorg te ondersteunen. Van IT infrastructuur en applicaties (zoals het Landelijk Crisis Management Systeem) tot en met de doctrine van Netcentrische Crisisbeheersing en alles wat daartussen ligt: we dekken het hele informatievoorzieningsspectrum binnen het team. We zijn continu aan het verbeteren, want er gebeurt veel op het gebied van crisisbeheersing. We zijn effectief, klantgericht en echte teamspelers. Liever met de voeten in de modder tussen onze partners dan verstoppen achter een beeldscherm.
Jouw rol
Samen met je collega-functioneel beheerders lever je een bijdrage aan onze I-dienstverlening. Je draagt zelfstandig zorg voor het ondersteunen en uitvoeren van operationele werkzaamheden waaronder aanpassen, configureren en beheren van toegewezen applicatie(s) binnen het domein. Zo ben je betrokken bij de releasetrajecten van applicaties, neem je deel aan acceptatietesten en draag je zorg voor het vastleggen en up-to-date houden van werkinstructies, handleidingen en procedures. Daarnaast signaleer je knel- en verbeterpunten en verzorg je gebruikersopleidingen. Je coacht de functioneel beheerder A bij de behandeling van storingen en serviceverzoeken via onze servicemanagement-tool Jira. Kom je er niet uit, dan schroom je niet een collega in te schakelen. Dit doe je voor meerdere applicaties, waaronder het Landelijk Crisis Management Systeem of een applicatie waarmee het verloop van natuurbranden wordt voorspeld.
Gezien de toenemende dreiging en manifestatie van landelijke crises, kan deze rol mogelijk in de nabije toekomst ook een piketrol voor buiten kantoortijden bevatten. Klantgerichtheid en goed kunnen luisteren zijn belangrijke kwaliteiten voor deze functie. Binnen het zelforganiserende team van beheerders, worden de precieze invulling en verdeling van de activiteiten onderling bepaald. Zo is geen dag hetzelfde!
Elke dag zetten we ons in voor de publieke veiligheid. We ontwikkelen passende en professionele antwoorden op actuele veiligheidsvraagstukken die ontstaan door bijvoorbeeld geopolitieke spanningen, de energietransitie en klimaatverandering. Op deze en andere thema’s verbinden en versterken we de professionals in het veiligheidsdomein via onderzoek, onderwijs, informatie en brede ondersteuning. Daarnaast hebben we een unieke positie als het gaat om de ontwikkeling en het beheer van crisismanagementsystemen en het coördineren en faciliteren van de landelijke brandweerspecialismen.
Je bent nadrukkelijk onderdeel van het team en je houdt van aanpakken. Je bent gretig om je verder te verdiepen in de applicaties en hebt 3 tot 6 jaar relevante werkervaring. De klant staat bij jou op de eerste plaats. Lukt het niet de klant te helpen via het ticket, dan is bellen voor jou ook geen probleem. Je helpt je collega’s waar nodig in projecten of de afhandeling van complexere incidenten. Je durft hulp te vragen als je er zelf niet uitkomt. Je komt gemaakte afspraken na en zorgt dat de taken goed worden afgerond.
Competenties die jou kenmerken zijn:
Verder beschik je over:
We bieden als NIPV nog veel meer mooie (secundaire) arbeidsvoorwaarden. Deze kan je hier vinden.
Je weet het zeker, dit is jouw baan! Solliciteer dan vóór 14 oktober 2025
Zijn wij net zo enthousiast als jij?
Heb je nog vragen over de vacature? Jasper Hovenga helpt je graag verder. Je kan hem bereiken via jasper.hovenga@nipv.nl. Wil je meer weten over de sollicitatieprocedure? Dan staat Nils Jepsen, Recruiter a.i., je graag te woord via nils.jepsen@nipv.nl
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
De door jou verstrekte persoonlijke gegevens worden uitsluitend gebruikt om je sollicitatie te verwerken en kandidaten te selecteren. We bewaren jouw gegevens tot vier weken na beëindiging van de sollicitatieprocedure. Alleen als je ons daarvoor toestemming geeft bewaren wij je gegevens tot 12 maanden na de beëindiging van de procedure. Je kan ons op elk moment verzoeken jouw gegevens te verwijderen of de toestemming in te trekken.
Solliciteren bij NIPV doe je binnen vier stappen!
We nemen alle sollicitaties in behandeling en maken een selectie. Kort na de einddatum krijg je van ons bericht.
Zijn we enthousiast over jouw sollicitatie? Dan nodigen we je uit op sollicitatiegesprek.
Zijn we allebei nog steeds enthousiast? Dan volgt een arbeidsvoorwaardengesprek. Hier sluit ook een HR-collega bij aan.
Houden we ook hier een goed gevoel aan over? Dan zet je een handtekening onder je contract en heten we je van harte welkom bij het NIPV!