Productmanager informatievoorziening brandweerzorg en crisisbeheersing

Storing sollicitatieportaal - We hebben momenteel last van een storing binnen ons sollicitatieportaal. Hierdoor is het nu niet mogelijk om via de gebruikelijke weg te solliciteren. Als alternatief kan je jouw sollicitatie direct naar werkenbij@nipv.nl sturen. Deze komt dan goed bij ons binnen.

  • Centrum Ondersteuning Landelijke Slagkracht (COLS)
  • Arnhem
  • 32 - 36 uur
  • 4.691,71 - 6.907,67

Storing sollicitatieportaal - We hebben momenteel last van een storing binnen ons sollicitatieportaal. Hierdoor is het nu niet mogelijk om via de gebruikelijke weg te solliciteren. Als alternatief kan je jouw sollicitatie direct naar werkenbij@nipv.nl sturen. Deze komt dan goed bij ons binnen.

Wat ga je doen?

Je richt je op de strategische invulling van de Informatiedienstverlening aan externe gebruikersorganisaties. Hierbij vertaal je voortdurend hun wensen en behoeften naar een heldere visie en strategie voor jouw producten.  Je bent verantwoordelijk voor de volledige dienstverlening van een product(portfolio), zoals het opstellen en beheren van SLA's, het waarborgen van continuïteit en beschikbaarheid van de I-dienst , budgetbeheer en het verbeteren van de totale dienstverlening en processen. Je werkt direct samen met externe leveranciers, maar ook met interne Product Owners en functioneel beheerders. Nieuwe initiatieven en projecten kunnen leiden tot beheerde producten. In samenwerking met projectmanagers en functioneel beheerders zorg je voor een soepele overgang van de projectfase naar een structurele servicefase.

Over het NIPV

Het Nederlands Instituut Publieke Veiligheid (NIPV) is hét kennisinstituut voor crisisbeheersing en brandweerzorg. We verbinden veiligheidsregio’s, het Ministerie van Justitie en Veiligheid en crisispartners. Of het nu gaat om natuurrampen of de opvang van vluchtelingen, NIPV zorgt voor de juiste kennis en mensen. We bieden diensten zoals onderzoek, opleidingen, informatievoorziening en ondersteuning van het Veiligheidsberaad. Ons doel is een veiliger en veerkrachtiger Nederland.

Binnen de Afdeling Informatie en Dataservices adviseren we over, leveren en beheren we met een team van professionals een aantal landelijke informatievoorzieningen om de crisisbeheersing en brandweerzorg te ondersteunen. Van IT infrastructuur en applicaties (zoals het Landelijk Crisis Management Systeem) tot en met de doctrine van Netcentrische Crisisbeheersing en alles wat daartussen ligt: we dekken het hele informatievoorzieningsspectrum binnen het team. We zijn continu aan het verbeteren, want er gebeurt veel op het gebied van crisisbeheersing. We zijn effectief, klantgericht en echte teamspelers. Liever met de voeten in de modder tussen onze partners dan verstoppen achter een beeldscherm. En het is ook best gezellig!

Wie ben jij?

Als productmanager ben je in staat om zelfstandig te werken. Je bent ondernemend, gestructureerd en continu bezig om het product en de processen die daar omheen hangen te bewaken en te verbeteren . Je hebt oog voor de plek van Informatievoorziening  in de brandweerzorg, crisisbeheersing en bedrijfsvoering, hebt een hands-on mentaliteit en schroomt niet om vraagstukken op te pakken wanneer de situatie daar echt om vraagt. Je stemt daarin continu af met je collega productmanagers en de architect, want jij weet als geen ander dat alles met elkaar samenhangt bij Informatievoorziening.

Daarnaast heb je affiniteit met budgettering, contracten, compliance aan wetgeving en SLA’s. Je hebt goede communicatieve en netwerkvaardigheden en werkt graag met mensen én met informatiesystemen. Je staat open voor vernieuwingen, zowel in de systemen en techniek als in onze werkwijze. Je bent ook in staat om een brug te slaan tussen ontwikkelaars en de business. De indeling van het product-portfolio en de verdeling daarvan over de Productmanagers is aan verandering onderhevig. Je bent flexibel en in staat mee te denken aan en te bewegen in deze verandering.  Je bent bedreven in het beheren van complexe stakeholderrelaties en het balanceren van uiteenlopende belangen. Je bent een voorstander van innovatieve oplossingen en draagt actief bij aan het stimuleren van creatieve en efficiënte verbeteringen. Stilstand is voor jou achteruitgang! 

  • Visionair 
  • Besluitvaardig
  • Klantgerichtheid
  • Communicatief
  • Analytisch
  • Flexibel
  • Zelfstandig
  • Ondernemend
  • Resultaatgericht

Verder beschik je over:

  • Een relevante opleiding op tenminste HBO niveau of aantoonbaar denkniveau;
  • Kennis en ervaring met Servicemanagement  
  • Ruime kennis van wetgeving (AVG/CBW etc), beleid (als BIO) en procedures als ITIL/Agile op het gebied van software. 
  • Vaardigheid in het ontwikkelen en uitdragen van nieuwe ideeën, beleid en concepten.
  • Ruime ervaring in het optreden in overlegsituaties en het daarin toelichten en verdedigen van de  standpunten. 
  • Ervaring in het begeleiden van processen en projectmanagement. 
  • Kennis van en ervaring in het veiligheidsdomein is een pré.
  • Vaardigheid in het omgaan met tegengestelde belangen.

Wat biedt het NIPV jou?

  • Een uitdagende functie voor minimaal 32 en maximaal 36 uur per week binnen een stimulerende, collegiale en ondernemende omgeving. 
  • Dit werk doe je in eerste instantie voor de duur van één jaar. Maar als wij na dat jaar met elkaar verder willen, dan verlengen we graag je contract voor onbepaalde tijd.
  • Je functie valt in schaal 12 (cao Rijk) (min. €4.691,71 – max. € 6907,67- bruto per maand o.b.v. 36 uur). Het salaris wordt bepaald op basis van ervaring en competenties.
  • Daarnaast ontvang je een flexibel in te zetten individueel keuzebudget (IKB) van 16,5% van je jaarsalaris.
  • Bij een fulltime dienstverband ontvang je 144 uur wettelijk verlof aangevuld met 64 uur IKB-verlof.
  • Ruime vergoeding woon-werkverkeer à € 0,23 per kilometer en kom je met het openbaar vervoer dan wordt dit voor 100% vergoed.
  • Je ontvangt een thuiswerkvergoeding van € 2,40 per dag.

We bieden als NIPV nog veel meer mooie (secundaire) arbeidsvoorwaarden. Deze kan je hier vinden.

Interesse?

Je weet het zeker, dit is jouw baan!

Solliciteer dan via onderstaande button vóór 30 Mei. Gesprekken vinden plaats op dinsdag 10 juni tussen 9:00-13:00. Heb je vragen over de vacature? Neem contact op met Martijn van der Werff, afdelingshoofd IDS, via martijn.vanderWerff@nipv.nl. Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je terecht bij Nils Jepsen, Recruiter, via nils.jepsen@nipv.nl  of 06 41 82 16 38.

De door jou verstrekte persoonlijke gegevens worden uitsluitend gebruikt om je sollicitatie te verwerken en kandidaten te selecteren. We bewaren jouw gegevens tot vier weken na beëindiging van de sollicitatieprocedure. Alleen met jouw toestemming bewaren wij je gegevens tot 12 maanden na de beëindiging van de procedure. Je kunt ons op elk moment verzoeken jouw gegevens te verwijderen of de toestemming in te trekken.

Een assessment kan onderdeel uitmaken van de procedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Sollicitatieprocedure

Solliciteren bij NIPV doe je binnen vier stappen!

send

We nemen alle sollicitaties in behandeling en maken een selectie. Kort na de einddatum krijg je van ons bericht.

Selectie

group

Zijn we enthousiast over jouw sollicitatie? Dan nodigen we je uit op sollicitatiegesprek.

Sollicitatiegesprek

forum

Zijn we allebei nog steeds enthousiast? Dan volgt een arbeidsvoorwaardengesprek. Hier sluit ook een HR-collega bij aan.

Voorstel arbeidsvoorwaarden

fact_check

Houden we ook hier een goed gevoel aan over? Dan zet je een handtekening onder je contract en heten we je van harte welkom bij het NIPV!

Contract tekenen